fredag 10 september 2010

Ett par bett i häcken...

Imorse vaknade jag med en galen känsla av att jag hade en piraya som bet mig upprepade gånger i häcken ... men det var bara min söta boxervalp som ville göra matte uppmärksam på att hon var vaken, och det innebär snabba ryck ut och sen mat i vanlig ordning, halv sju på morgonen, pust .....
Vi tog en runda i skogskanten men hon vägrade göra "nummer två", och kissat gjorde hon redan på trappan innan hon kom ner på marken =/, det är ju så vått av daggen och hon verkar inte gilla att bli blöt om den lilla rumpan, så efter skogspromenaden och väl hemma igen satte hon sig på plattgången och bajjade, suck! MEN  jag är glad att hon gjort ute iaf....

Igår kväll hann jag sticka klart den vinröda sjalen med pärlor på ändarna som jag gjort till min systerdotter Viktoria, hoppas hon blir glad för den. Jag har inte hunnit ta bild på den ännu men sätter in en bild senare när jag blockat den.
Så nu får jag hitta på nåt nytt projekt, och funderar starkt på ett par fluffsiga varma sockor man kan hasa runt i på kvällar å morgnar när det börjar kännas kallt på golven, hösten är definitivt här, det känns vare sig man vill eller inte...
Efter det blir nog en sjal till eller en kofta kanske, vi får se vad det lider.
Ha en trevlig helg !
Kram/ Liljelundshäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar